En resgalen mamma...

Torsdag 7/4

Kategori: Allmänt

Ja då börjar det  närma sig fredag igen. I morse var man trött , skulle kunnat ligga och dra sig i nån timme till. Vaknade tidigt utav en inte så rolig dröm, man får ju panik ibland   alltså . Hellst när dom är så verkliga. Som tur var den inte sann. Idag har man kikat över vad man ska ha med sig och tagit in väskor. Prov packa min väska, 23 kg på en gång. hmm inte bra. Ändå har jag inte handlat färdigt känns det som. Har väl tänkt att åka till Sundsvall en sväng på lördag och köpa några paket till Neoh som då fyller 1 år. Känns som att det var igår dom plocka ut honom till mig.  Denna känsla att få ett litet barn kommer jag aldrig att glömma. Det finaste man får vara med om. Ryser jag bara tänker på det. Ibland önskar man att man var yngre, men det är bara att gilla läget. På lördag blir det GRÄDDTÅRTA iallafall, då ska han få söla hur mycket han vill haha. Vädret var väl inte att hurra för idag precis, snöblandat regn och blåst. Så vi vart inne hela dagen. Sen börja man med middagen som vart stekt kyckling och ris. Neoh vräkte i sig.Drog i min arm varje gång han ville ha en ny sked. Tanya va en sväng här idag bara , åkte till sin pappa sen. Neoh gick och la sig kl 19.20. Sen dess har man inte gjort många knop heller. Kollade lite nyheter, stackars japaner säger jag bara. En jordbävning till på 7,1. Ja dom väntar ju att det ska komma ett mega stort skalv. Brukar komma vart 150 år där. Å tydligen e det beräknat ca nu. Bara vänta å se vad som sker och när. Fruktansvärt med dessa katastrofer . Skulle kunna lätt åka iväg och försöka hjälpa till med nåt. Synd bara att man inte har någon sådan utbildning bara. Annars skulle jag åkt för länge sen. Nä nu ska jag ta och dricka te och kolla på en ny film kanske . Ha det gott nu. På återseende  . Åter en ny dag i morgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: