En resgalen mamma...

12 / 8 Jaha ,då vart man tillbaka här ........

Kategori: Allmänt

Ja men då ska jag väl pröva på att börja blogga lite igen. Det går tungt alltså. Men ska nu göra så gott jag kan. Känner mig faktiskt lite för nere för att egentligen skriva men måste ju börja nån gång. Varför jag inte varit duktig och uppdaterat finns det många orsaker till.  Först å främst,ingen ork eller lust. När man nu var där nere i Side va det först å främst värmen som gjorde att man knappt orkade logga in på datan. Sen under dagarna så rullade det på hela tiden. Denna tid där nere gick så fruktansvärt snabbt.Har aldrig varit med om värre. Dagarna tillbringade vi antingen på stranden eller vid poolen. Vissa tidiga mornar drog man iväg med dolmus in till Side eller Manavgat för att handla mat och dyl. För det mesta så gjorde vi maten själva ,nån gång i veckan gick vi ut. Ibland vart det bara toastar eller Döner kebeb. Det gick ner det med. Man orkade inte äta så mycket. Några dagar i veckan va jag ute på krogen, riktigt kul. Man tog sig några öl eller vodka redbull. Musiken dom spelar där nere e helt i min  smak,man njöt för fulla drag. Dom sista 2-3 veckorna fick man nästan panik , då börja man räkna ner. Helt sjukt!! Ja sen skulle man en dag ta ut pengar från automaten,nähä gick ej!!! men va fan!! fick ju lite panik,men ringde å kolla banken å pengarna fanns där. Puhh tänkte jag, ja men då får Tony gå och hämta ut dom istället. Ja han drog iväg till bankomat och kommer tillbaks. Inga problem för dig va?? sa jag. Jag fick inte ut några.vaaa??? sa jag. Jag kommer inte ihåg rätt kod!!! MEN HERRE GUD!!! TÄNKTE JAG. Jaha tänkte jag,finns ett altrnativ kvar.Flytta över pengar till Tanyas konto. Kanon tänkte jag!! men de vara inte så länge det heller. HON KOM INTE HELLER IHÅG SIN KOD!! Men då tänkte jag ,nu ger jag upp!! Men då kom jag på att jag har min vän Natha där nere och jag prata med henne så jag kunde föra över pengar till hennes konto så gick hon sen å tog ut pengar. Vilken lättnad alltså!! puhh. Sen va det dags att fixa taxiresan till Antalya med en vän som hjälpte till. Bokade 2 taxibillar till kl.05.30 den 30 juli. Bra pris fick vi. Sen kom ångesten,VILL INTE ÅKA HEM!! Blir bara värre att lämna detta ställe. Sen tanken på att man ska ut å flyga igen e ingen höjdare heller. Dit resan var ingen höjdare. Då trodde både jag och Tanya att sista stunden va kommen . Alla fick slänga sig ner på närmaste säten, jag kan säga så här VÄLDIGT KRAFTIG TURBULENS. Det braka i planet så jag trodde det skulle knäckas. Men landa gjorde vi iallafall. Flygresan gick hyffsat hem iallafall,men mycket tjocka moln när vi skulle landa så piloten va tvungen att svänga hit å dit för att slippa flyga igenom dom buffiga molnen. Puhh detta va jobbigt. Nu ska jag iallafall ta mig lite RAKI och drömma mig tillbaka. Kommer att återkomma , kanske redan i morron. Åter en ny dag i morron. Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: