En resgalen mamma...

22/12 Brrrrrr.... kylan har slagit till!!

Kategori: Allmänt

Brrr säger jag bara !! Vakna upp nu vid 8 och kände att de va lite kyligt här inne.Kan bara säga att jag hade ingen lust att stiga upp.Men Neoh ställde sig och drog av mig täcket så de va bra att hoppa upp och drog på sig fleecemorgonrocken fort som bara attan å på med raggisarna. Kolla på termometern, -15 ute och 16,3 inne. Fyyyy!!! Hatar att vakna när det är så kallr inne. Jag vill ju mysa ju på morgonen.Så nu är det bara att traska ut och ner i källarn för att höja värmen. Laddar med en kopp nykokt kaffe.Såå gott!! Estelle konstaterade nu på morgonen att det BARA är 2 dagar kvar till julafton.Fick värsta leendet på läpparna!! Förväntansfullt leende!! Ibland önskar man att man va barn igen.Bara lycka hela tiden och inga problem. Nikita ,Celine och Nathalie sover fortfarande. Lovet har nu börjat.Igår var vi och inhandla det mesta av julmaten..Fattas väl lite så det blir väl en sväng idag å.Ja annars ska jag väl fortsätta byta lakan i alla sängarna och börja med julstädningen .Känns lite tråkigt att gå och jobba på julafton men de går de å..Man får väl mysa lite i morron kväll till uppesittar kvällen.Man har det bra alltså.Tänker på alla människor som mår dåligt över julen pga t ex ekonomin ,dom vill ge sina barn saker men inte har råd ,mamma eller pappa som får sitta ensam utan sina barn till jul och alla uteliggare som knappt har tak över huvudet och ingen mat. Vi kan hjälpa så många andra men inte dessa som har kommit lite snett i samhället. Skulle lätt kunna ställa upp och ge de jag har möjlighet att ge. Funderar!!Nä nu ska jag börja att fixa här hemma och jag hoppas att ni alla får en bra dag. Skriv gärna en kommentar om nån ser detta och berätta vad ni gör och vad som händer till jul. Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: