En resgalen mamma...

20 /5 En underbart solig dag .....

Kategori: Allmänt

Ja men då hade vi fredag!! Denna underbara dag. Kan inte förklara varför jag trivs med denna dag men nåt speciellt e det med den. Började morgonen med frukost tillsammans med Neoh och Estelle. Sen drog vi ut på tomten en sväng innan Neoh skulle sova igen. En sak fattar jag inte riktigt även efter 7 ungar, varför ska ungar tugga på allt som kommer i deras väg. Kottar tex.!! hur gott e de då!! Men men!! Neoh är det det full fart på hela tiden. Man springer med kaffekopp,mobil och anteckningsblock med sig hela tiden nu. Bockar av och fyller på allt man ska ha med sig om några dar och samtidigt kolla vad han gör. Litar inte på den där nissen heller!! Som tur e att man har Estelle som håller koll på han lite å ifall man måste göra nåt för nån sekund. Ja annars har det varit ständning för fulla drag denna dag. Vill vara klar med det mesta även om man e tvungen att göra det igen. Ja annars har det väl inte hänt så mycket, pizzafredag igen vart de då. Så skönt att slippa laga mat. Jag har ingen fantasi längre!! Tim va hemma med några kompisar men drog efter någon timme. Vi drog på ICA för att inhandla fredagsgodis till både barn och vuxna. Handla även hem lite mat till frysen så de finns lite . Stanna även till där man kan köpa det GODA RÖDA. De är en njutning på fredagar, tråkigt att man mest bara sitter ensam.  Men det är ju ändå FREDAG!! Ungarna sprang sen runt  och sen kolla lite TV. Sen var det då dags för att lägga sig, då kommer Estelle och Celine ner å estelle grinar som en stucken gris.Å jag bara,VA E DE SOM HÄNT? mamma jorden kommer att gå under i morron!! sa hon helt allvarligt.VEM HAR SAGT DET ?sa jag.Ja Nikita sa hon. Då fick vi samlas här nere och jag fick då förklara för alla vart allt detta kommit ifrån. Ja hur säger man detta till barn??!! Mina egna tankar är,dessa fruktansvärt sjuka människor  och även religioner som sätte griller i huvudet på både barn och vuxna. Sa bara till ungarna att det bara va en människa som sagt detta och har tydligen sagt det flera ggr förrut. Estelle ville bara veta att det inte skulle komma ett glödande klot  och om vi skulle känna något. Hur övertygar man en 6 åring om att detta inte kommer att hända då.
Till slut vart det bara,Det är bara idioter som påstår något sådant sa jag. Hon vart nöjd!! Bra ,då kan vi åka till Turkiet sa hon. Herre gud!!tänkte jag hahaha.
Sen gick dom och la sig. Själv sitter jag och dricker lite vin i min ensamhet. Hmm har jag missat nåt då. Tror inte det. Kram på er alla nu.! på återseende!! Måste bara bara säga,dessa RELIGIONER OCH SEKTER ALLTSÅ!!Sitter och funderar på detta nu. GRILLER I HUVUDET! HAHAHAHA

Kommentarer


Kommentera inlägget här: