En resgalen mamma...

20/8 Morgonmys...

Kategori: Allmänt

Tisdag och åter en solig morgon. De e ju faktiskt muntrare att vakna till såna mornar. Ätit lite frukost , fil med müsli och en macka . Fick tag på ett dö gött bröd i Vemdalen som jag ätit tidigare som är lite svårt att få tag på och inte så billigt , finskt bröd Maalahden Limpuu .Mums!!!värt varje krona! Kollar igen va jag köpte i Ullared och de vart en hel del kan jag lova. Förstår verkligen varför tex barnfamiljer åker dit och stor handlar. Barnavdelningen va jag på i 2 timmar , skulle kunna vart där ännu längre. Billigt och så fina saker. Men jag skulle ALDRIG ta med små barn dit, som vissa gjorde . Varmt och mycket folk. Klart att barnen blev griniga. Mammorna springer som galningar där hahaha. Dom tar nog inte barn med sig dit igen. De jag önskar att jag hade gjort mer va att jag hade varit på HEM avdelningen längre. Mycket fina saker där . Köpte gardiner till 3 stora fönster, endast 600 kr , jätte fina! Så där blir de att tillbringa mer tid nästa gång. Natha och Nikita shoppa väskor , smink, kläder och dyl. Natha köpte skinnjacka för 300-400 kr, jätte fin. Till den vart de fina höga kängor som köptes inne i Göteborg , passa verkligen. Ja jag fick äntligen tag på mina fransskor jag sökt och tänkt köpa länge, bara älskar dom! På Ullared hitta jag 2 blusar jag oxå bara älskar. Såg en tjej höll i 1 vit , dök på henne. Ursäkta men vart har du hittat den?? Sa jag ... Hon pekade åt ett håll. Letade som en galning men gav upp till slut. Bestämde mig för att gå till sminkavdelningen , svänger av Å VA HÄNGER DÄR !!! Jo blusarna !! Tog en mörkblå och en beige/rosa . Så nöjd ! Nä så nu blir de en resa i okt/ nov igen. Lite julhandling kanske :-) .plocka även fram min skinnjacka och min pälsväst , längtar att få använda dom igen . Nu blir de kaffe. . Njut av dan! Tjing tjing

Kommentarer


Kommentera inlägget här: