En resgalen mamma...

8/8 Frukost...

Kategori: Allmänt

God morgon torsdag! Fortfarande hemma ! Lill Neoh sjuk. Så nu är det inte så många knop på han heller. Sitter nu  och försöker att få i han lite frukost, ont i halsen säger han stackarn. jag är stark säger han när han äter gröt hahah. blir nog frisk snart iallafall. Snart är det helg så han hinner piggna på sig. Nu börjar hösten snart med dess sjukdomar. Alltid likadant när dom börjar skolan och dagis . Så vi föräldrar vet vad vi har att vänta oss puhh. Men man ska vara så lycklig att man har så friska barn man har ändå. Finns så mycket elände runt hörnet, nåt nytt man får höra varje dag. När man har de jobb man har , de känns av kan jag säga . Dom säger man inte ska ta med sig  känslor och dyl från jobbet, men så är inte fallet för mig. Tankar som kretsar i huvudet att man ska vara sååå glad att man är frisk en så länge. Att man ska inte ta allt föregivet hela tiden. Åren går och de snabbt. Men de är bara att gilla läget och njuta och må bra varenda sekund vi har. Nu låter jag djup, men de e så jag känner det. Inte lägga ner energi på skit. De sköna med att bli äldre  de e att man blir starkare och starkare, på ett positivt sätt. Man ser vad människor går för och hur fina människor man har runt sig. Man sitter och lyssnar på hur ungdomar har de,DOM HAR DET INTE LÄTT. Dom ska vara på vissa sätt för att behaga andra människor,dom får egentligen inte vara sig själva .Tragiskt men sant! Jag har och försöker tala om för mina barn de viktigaste i livet, gör aldrig nån illa .sköt dig själv,va en bra vän, ta aldrig skit , và ärlig ( utan att såra) . Då kan man lägga sig med gott samvete varje kväll. Oj nu vart de mycket känner jag, men sån är jag ! Men står för det.  Blir de mer kaffe ... Ha en bra dagallesammans .tjing Tjing 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: