En resgalen mamma...

18/10 Mysdag....

Kategori: Allmänt

Morron gott folk . Kylan har nu kommit hit till Norrland . Såååå gött! Snöflingorna föll så fint i hår kväll, men de vart inte så mycket av de. Men alltid en början. Ungarna tog på sig sina nya vinter tyckte de så gött. Jjag sitter här och väntar på att jag ska få börja jobba. Kollar på TV4 morronprogram . Dom hade ett reportage nyss om en kvinna som räddadklivet på en man på en dans. Ingen puls hade han när han föll till golvet. hon såg detta hända och rusade fram och tog emot han. Började då direkt med hjärta och lungräddning.man har tydligen 4 minuter på sig innan man kan  få hjärnskador. Ambulansen kom efter 7 min . Denna stora hjälte räddade livet på denna man som nu är hennes stora kärlek. Tårar föll ner för kinden. Ja jag e så jäkla känslig alltså. Puhh! Där ser man va viktigt de är att så många som möjligt skulle klara av hjärta och lungräddning, Vårat vackra bultande hjärta sluta slå precis när som hellst  , oavsett ålder. Tex vi som sitter  så många på jobbet, tänk om vi alla kunde detta perfekt. Även vi kunde rädda liv och fler hjärtan får fortsätta slå. Detta måste jag ta upp !! Själv har jag varit med om 2  där man fått rusa fram och försöka tänka snabbt va som ska göras. Ingen utbildning har man men man gör så gott man kan . Fått mindre utbildningar nrär man gick guideskola men de va ju hund år sedan och de ska ju uppdateras med jämna mellanrum. För man ser vad människor blir lamslagna och vet och  vågar inte göra nåt. En av gångna detta hände så höll jag på att missa flyget hem från Side. Men de tänkte man inte på då när man satt där på akuten med en dotter vars mamma låg på akuten och ingen kunde språket .skulle fylla i papper ,helt omöjligt för denna stackars tonåring . Först chockad över vad som hade hänt sin älskade mamma. Jag hoppas de gick bra för dessa för jag var tvungen att rusa ut till bussen där Natha och Marielle satt och väntade på mig. Även resten av bussen som ville åka hem med sitt flyg. De kändes bra då men chocken kom senare på flygplatsen då man vart påmind om detta. Men de var det värt!!! Varenda sekund. Så tänk på va vi kan hjälpa andra genom lite utbildningar. Vi alla vill leva så länge som möjligt och se när våra nära och kära växa upp. Nä nu mina vänner blir de att göra de sista .Ha en bra dag. Tjing TjingTjing

Kommentarer


Kommentera inlägget här: