En resgalen mamma...

24/10 Så skönt....

Kategori: Allmänt

 
 
att va ledig!! Min första lediga dag utav 12 . Underbart!! Har känt mig helt slut dom sista dagarna. Tråkigt väder ute men de kvittar faktiskt . Neoh och jag har bara njutit av dan. Fast de va lite jakt efter Arvid som va ute på en liten utflykt. Blir så trött på han alltså, precis som att han bara vill jäklas med mig. Felet e väl att man inte lyckats med uppfostran antar jag. Men tillslut fick jag tag på han , lite lätt flåsande va jag kan jag erkänna , puhh!! Sen sov Neoh en sväng.  Började fixa till middagen, strimlade och stekte kycklingen. Sen vart de och göra currysåsen. De vart gött !! Hittade även granatäpplen i kylen, bara älskar dom. Tänker på mitt älskade Side då. finns ett mysigt lite ställe utanför Manavgat där inga turister finns. En familj som gör allt från sina egna små odlingar. Har varit där och dom plockade fram frukost med många Goa saker, tex granatäpplemarmelad. Man plockar allt från träden. Lite längre bort ligger ett så mysigt ställe där man sitter ute på en brygga ute på en flod och dom har restaurang där. man skulle inte vilja hamna där i de vattnet ,väldigt mycket strömmar. Flera dör där tydligen varje år.  Saknar Side nu. Men om några månader e man på plats igen i ett bra tag. Nä nu blir de disk och strykning. Ha en bra kväll.tjing Tjing 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: