En resgalen mamma...

12/12 mys...

Kategori: Allmänt

Jaha då va fredagen på plats igen. Veckorna går så fort. Å i morgon är de Lucia. Sån härlig stämning ! Tänker på all Lussefirande  överallt. Tänker mest på alla äldre personer som sitter där på tex ålderdomshemmen ,ensamma och inte har de så roligt. Kanske sjuka och inte orkar så mycke . Å där kommer Lucia in och förgyller deras tillvaro lite med ljus och sång. Å inte att glömma de Goa fika . De e ju  så man själv blir blank i ögonen när man ser ett Lussefirande med alla dessa fina tjejer. Ja jag e den som tycker Lucia ska vara en tjej. Tradition!! Som vi haft så länge jag kan minnas, varför ändra . Så tycker jag iallafall ,men alla får tycka hur man vill. Livet e fritt 😀. Nä nu mina vänner blir de städning, sen drar man till Vemdalen och husvagn. Bjuden på lite glögg och pepparkakor hos Goa vänner ikväll . Grillning och ev, slalom (inte för mig när de gäller slalom 😀står för markservicen jag) står på schemat i helgen. Hoppas ni alla får en fin helg nu. Förresten , visst e de underbart med all julblomster med alla dess färger och dofter. Tjing tjing 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: