En resgalen mamma...

11/2 Värme ....

Kategori: Allmänt

Puhh , trött är man idag. Lill Nilo har varit lite för pigg nu tidigt på morgonen. Har konstaterat att jag är ingen amningsmamma. Har nu prövat att amma 8 barn men de vill sig inte riktigt hur mycket man än försöker. Finns inte tillräckligt så nu har de blivit lite tillägg vid varje måltid. Fast jag mår inte dåligt för att de inte funkar, alla har hittills mått bra. Men jag beundrar dom som ammar dag ut och dag in i flera månader. Dom måste ju ha hur mycket som hellst .jaja nog om de. Vädret verkar kanon ute iallafall. Tar mig just nu en kopp kaffe efter en tallrik gröt tillsammans med Neoh. Celine,Nikita och Estelle ligger fortfarande ,dom passar väl på nu när dom är lediga måndag och tisdag. Senare idag ska Estelle och Neoh till tandläkarn. Ska bli kul och se om Neoh vägrar öppna munnen igen hihi. Hoppas även han klarar sig från hål . Hittils har ingen av barnen haft nåt hål och glad e jag för de.För deras egen skull alltså. Tandläkarna har sagt att de beror nog mycket på att vi har alltid haft rätt fasta tider för måltider och så. Blir inte så mycket småätande då heller. Syndar gör vi alla men man försöker så gott man kan iallafall. Jag själv anser att sötsaker ska man hellst bara äta på helger. Jag skulle aldrig tex ge ungarna pengar när dom går till skolan . Ser hur många ungar som går på rasterna och köper tex dricker,kakor och godis. Helt sjukt anser jag. Sen har de säkert hänt mina å men de e inte nåt jag skickar med pengar till. De är min skyldighet som förälder att barnen ska må bra i framtiden . Vi har bara en kropp. Nu kanske jag låter lite petig ,men så här tycker jag iallafall. Så nu håller jag tummarna för tänderna idag :-) . Till helgen blir de nog en snabbis till Vemdalen och skotta lite (mycket) . Har inte varit där på ett bra tag nu. Ska bli så gött. Sen måste jag även boka upp våra favvostolar på flyget som jag skulle gjort för flera dagar sedan.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: