En resgalen mamma...

12/11 funderar...

Kategori: Allmänt

 
Ja jag funderar på hur regering mm funderar på de här med föräldraledighet. De som pratas om e att 1 3:e pappamånad ska läggas ut på pappan. Alltså ska pappan få 3 månader som han inte kan överlåta. Va f.n e de för skitsnack ,tycker jag Iallafall. Ska ändå inte föräldrar kunna bestämma själva hur dom ska fördela sin ledighet. Många ggr så hänger de på de ekonomiska , pappa har för de mesta högre lön än mamman. De e nog tajt ändå när mamman är borta. Om jag tittar på hur de e för oss, så har  vi ha ca 7,500 kr mindre i månaden när Tony e borta. Ca .22.000 på 3 månader som man då hellre kunnat lägga undan. Sen e de ju så att man inte vill sätta barnen för tidigt på dagis. Jag anser att de e alldeles för tidigt att lämna vid 1 års ålder, men folk har ju ingen ekonomisk möjlighet att stanna hemma längre än så. Barnen behöver va hemma med föräldrarna längre tid tycker jag . Inte hinner dagispersonalen med alla barn heller. Ja jag kan erkänna att i mitt fall så har jag sån ångest när mina har lämnats på dagis . Ont i kroppen!! Visst kan de va jobbigt att ha dom hemma ,men vi har dom bara små en gång. En 1 åring behöver mycke nära kontakt och dom behöver inte dagis anser jag iallafall. Sen att dom blir större ,vill leka ,springa och lära sig umgås med andra barn e en annan sak. Nä jag vet inte om jag tänker fel,men jag står för de iallafall. Tycker flräldrar ska få bestämma själva om sina egna barn. Kände bara att få ur mig detta . Man ha en fortsatt fin dag iallafall .tjing tjing 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: