En resgalen mamma...

18/2-16 đŸ‡čđŸ‡·.....

Kategori: AllmÀnt

Godmorgon frĂ„n soffan och förkylningen som vĂ€grar slĂ€ppa . Kollar pĂ„ nyheterna dĂ€r de handlar mycket om terrordĂ„det i Turkiets huvudstad Ankara . Ca 28 döda och mĂ„nga . Normalt tycker jag inte om att diskutera politik mm pga att  man vet för lite om allt och oftast sĂ„ Ă€r det inte bara ens fel. Idetta fall har detta hĂ„llt pĂ„ sĂ„ mĂ„nga Ă„r mer eller mindre. Kommer ihĂ„g nĂ€r jag va i Turkiet Ă„r 94-95 nĂ€r de va oroligt mellan turkarna och PKK. NĂ€r vi skulle ut till flygplanen stog de bevĂ€pnade militĂ€rer med kpistar runt alla planen .Lite pirrigt va de men man kĂ€nde sig sĂ€ker . NĂ€r du kommer in pĂ„ flygplatserna bĂ„de i Antalya och Istanbul har dom bra kontroller och har haft de sĂ„ lĂ€nge jag kan minnas . MĂ„nga blir irriterade men jag ser de som nĂ„t bra. Alla vill ju kĂ€nna sig sĂ€kra . Fast helt sĂ€ker kan du aldrig kĂ€nna dig. Se bara va som hĂ€nder ute i vĂ€rlden. Rent utsagt förbannad blir man. MĂ„nga mĂ„nga krig tex startar  pga religioner , har mĂ„nga ggr sagt att skulle de inte funnits religioner sĂ„ skulle de aldrig funnits krig . Å sĂ„ tycker jag. Men alla fĂ„r tro pĂ„ vad dom vill , de e viktigt !!!Men detta som hĂ€nder nu i Turkiet har hĂ„llt pĂ„ sĂ„ mĂ„nga Ă„r. Men nu e ju Ă€ven IS som stĂ€ller till de mesta och som mĂ„nga lĂ€nder strider mot. Va jag tror sĂ„ kommer de bli svĂ„rt att fĂ„ bort dom helt. De vi mĂ„ste va försiktiga med e nu att ha extra kontroller vid alla grĂ€nser dĂ€r flyktingar kommer,IS skickar folk till lĂ€nder för att vĂ€rva fler och dĂ„ ligger vi risigt tiil. De e ju sĂ„ att de e inte Ă€r bara befolkningen som kommer hit utan Ă€ven krigsbrytarna . Å hur ser de ut dĂ„ i slutĂ€ndan. Jag vill att mina barn ska 

 unna gĂ„ sĂ„ sĂ€kra som möjligt hĂ€r i vĂ„rat land dĂ€r vi inte har nĂ„gra stridigheter . Nyss hörde jag om en explosion i Stockholm. DĂ„ gĂ„r vi inte sĂ€kra lĂ€ngre anser jag. Man skulle kunna skriva och tycka mycket om detta  men jag sĂ€ger sĂ„ hĂ€r, jag har varit i Turkiet över 45 ggr och kommer aldrig att sluta Ă„ka dit . Ser pĂ„ en sida pĂ„ FB  som heter Vi som Ă€lskar Side , endel verkar oroliga dĂ€r att Ă„ka ner . Men sĂ„ lĂ€nge inte UD sĂ€ger nĂ„t  sĂ„ anser jag iallafall att de e lugnt. NĂ€ nu har man skrivit av sig lite . Hoppas ni fĂ„r en bra dag allesammans , nu blir de lite nĂ€sspray för min del.

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: